اخبار

خرید بلیت تک سفره

تاثیر کرونا بر کسب و کارهای اینترنتی در ایران

شاید بتوان کسب و کارهای اینترنتی به  دو دوره قبل از کرونا و بعد از کرونا تقسیم بندی کرد.تا قبل از اسفند ماه 1398 که سایه سنگین کرونا بر دنیا و ایران حاکم شود اکثر کسب و کارهای اینترنتی روند روبه رشدی را در حال طی کردن بودند.

روند قانونگذاری  و تسهیلاتی که به این نوع کسب و کارها داده میشد نوید روزهای امید بخشی را به این قشر تحصیل کرده و جوان اجتماع داده  بود.اما به یکباره ویروس منحوس کرونا اختلال سنگینی را برای ادامه کار ایجاد کرد تا جایی که برخی از آنها مجبور به تعطیلی پروژه های خود گرفتند و یا مجبور بودند هزینه خدمات خود را کاهش دهند تا بلکه کاربران به واسطه هزینه پایین مجددا به چرخه اقتصادی آنها بازگردند.

اما در این بین برخی از همین استارت آپ ها با رشد بسیار خوبی مواجه شدند.با قانون های مقطعی که ستاد کرونا و بانک مرکزی تدوین کردند سقف کارت به کارت و برخی خدمات بانکی و اداری به صورت غیرحضوری فعال شد و ارتقا پیدا کرد،همچنین با تسهیلاتی که وزارت ارتباطات ایجاد کرد برخی استارت آپ های حوزه سرگرمی توانستند نرخ بازدید بسیارعالی را از کاربران خانگی که در قرنطیه بودند بگیرند.

اپلیکیشن های حمل و نقل که قبل از دوران کرونا بسیار پررونق بودند در این  دوران مجبور شدند خدمات ارزان تری به کاربران ارائه دهند حتی برخی از آنها برای جذب کاربران جدید سرویس های به روزتری را به سبد محصولات خود اضافه کردند تا بتوانند از این طریق چرخه اقتصادی خود را حفظ کنند.

اپلیکیشن ایزی پی با توجه به اینکه هم در حوزه بانکی و هم در حوزه حمل و نقل از استارت آپ های فعال و متولی برخی امور شهروندی بوده بنابر رسالت خود سعی کرد خدمات پرداخت حوزه حمل و نقل و ترافیک را به صورت غیرحضوری و با کمترین سطح تردد در گیت های مترو و اتوبوس های تندرو فعال کند.

در آینده نزدیک سعی میکنیم مقالات بیشتری را در رابطه با تاثیر فناوری های مالی در حوزه شهری بیشتر منتشر کنیم.

همچنین میتوانید برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی و طراحی سایت به وب سایت آکادمی شادمان مراجعه نمایید.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

برای دانلود اپلیکیشن کلیک کنید: دانلود