اخبار

عرضه سهام دارا دوم

صندوق سهام دارا دوم یک سرمایه گذاری مطمئن و سودآور

صندوق سهام دارا دوم یک سرمایه گذاری مطمئن و سودآور

پس از یک رکود مقطعی در بازار سرمایه دولت با ارائه سهام دارا دوم یا همان پالایش اول رونق را به بازار بورس برگرداند.

دولت با توجه به رونق بازار سرمایه در تلاش است  تا شرایط لازم برای حضور تمامی افراد جامعه در بازار سرمایه را ایجاد کند . در همین راستای در اوایل سال 99 هیئت دولت موافقت خود را جهت واگذاری سهام خود در قالب صندوق سرمایه گذاری به وزارت اقتصاد و دارایی کرد . پس از این اولین طرح صندوق متشکل از سهام شرکت های دولتی در اردیبهشت ماه سال جاری در بازار سرمایه ارائه گردید .

با توجه به استقبال بالا از این طرح اقتصادی دولت و همچنین با توجه به شرایط بازار سرمایه و سود دهی بالای آن ،دومین صندوق از شرکت های دولتی با نام صندوق دارا دوم در دستور کار وزارت اقتصاد قرار گرفت.

با ورو د به اپلیکیشن ایزی پی سهام دارا دوم را خریداری نمایید

صندوق دارا دوم شامل چه سهام هایی است؟

صندوق سرمایه گذاری دارا یکم شامل سهام بانک ها و شرکت های بیمه بود اما صندوق دارا دوم از سهام شرکت های پالایشی و پتروشیمی ( نمادهای شتران ، شپنا ، شبندر و شبریز ) تشکیل شده که شامل پانصد سهم و به ارزش 5 میلیون تومان در مجموع این دو صندوق می باشد.

جدیدترین مقالات ایزی پی: لیست جدید قیمت جریمه های راهنمایی رانندگی اعلام شد

صندوق دارا دوم چه ویژگی هایی دارد؟

قیمت سهام صندوق دارا دوم بر اساس قیمت پایانی سهام شرکت های موجود در این etf محاسبه می شود و در نهایت تخفیف 20 درصدی بر روی این صندوق اعمال خواهد شد .

در این حالت به عنوان مثال افرادی که به مقدار دو میلیون تومان سهم از صندوق دارا دوم خریداری نموده اند تنها قادر به خرید 3 میلیون تومان سهم از صندوق دارا دوم می باشند .

حداکثر حجم سهام قابل خریداری شده از مجموع صندوق دارا یکم و دارا دوم تعداد 500 سهام به قیمت 10هزار تومان برای هر سهم می باشد.

همچنین افراد پس از خرید این سهام به مدت یک ماه حق خرید و فروش  آنها را ندارند .

شرایط خرید صندوق پالایش یکم با عرضه اولیه شرکت ها متفاوت بوده و در هنگام خرید لازم است که به مطالعه دقیق اعلامیه های مربوطه و رعایت نکات مربوط به پذیره نویسی این صندوق بپردازند .

مسئولیت نقد شوندگی این سهام ها بر عهده ی مدیر صندوق می باشد و این افراد تلاش می کنند تا از نوسانات شدید قیمت این صندوق ها جلوگیری کنند.

پذیره‌نویسی صندوق پالایش یکم که باقی مانده سهام دولت در چهار پالایشگاه تهران، تبریز، اصفهان و بندرعباس است از چهارشنبه پنج شهریورماه آغاز شده و تا ۱۹ شهریور نیز ادامه دارد.

برای خرید دارا دوم به کدبورسی نیازی نیست

پذیره‌نویسی برای هر فرد دارای کد ملی امکان­پذیر است و محدودیت سنی برای متقاضیان وجود ندارد. در واقع در زمان پذیره‌نویسی نیاز به کد بورسی نیست و هر فردی که دارای کد ملی است می‌تواند نسبت به پذیره‌نویسی اقدام کند.

نکته‌ای که وجود دارد این است که کد ملی جایگزین کد بورسی نمی‌شود. به عبارت دیگر فردی که کد بورسی ندارد می‌تواند در ETF مشارکت کند اما این به معنی جایگزین شدن نیست. متقاضیان می‌توانند با مراجعه به شعب بانکی که دولت اعلام کرده است بدون داشتن کد بورسی هم خرید واحدهای صندوق ETF را انجام دهند و بعد برای اخذ کد بورسی مراجعه می‌کنید. در نهایت افراد برای نقل و انتقال سهم‌های ETF باید کد بورسی داشته باشند و عضو بورس باشند.

متقاضیان دارای حساب در هر یک از بانک‌های منتخب می‌توانند از طریق مراجعه به درگاه‌‌های غیرحضوری و حضوری که توسط بانک‌های مربوطه اطلاع رسانی خواهد شد و با ورود حداقل اطلاعات مورد نیاز، نسبت به پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌‌گذاری مزبور اقدام کنند. چنانچه متقاضی به درگاه‌های غیرحضوری و حضوری بانک منتخبی که در آن بانک فاقد حساب است مراجعه کند. بانک‌ها مکلف به پذیرش و دریافت اطلاعات وی هستند.

بر این اساس بانک‌های منتخب شامل ملی، سپه، مسکن، کشاورزی، ملت، صادرات، تجارت، توسعه تعاون، رفاه کارگران، قرض الحسنه مهر ایران، پست بانک ایران، اقتصاد نوین، پارسیان، پاسارگاد و کار آفرین می‌شوند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

برای دانلود اپلیکیشن کلیک کنید: دانلود