پرترددترین آزادراههای کشور

پرترددترین آزادراههای کشور

پس از گذشت یک سال از راه اندازی سامانه اخذ الکترونیکی عوارض آزادراهی  در پرترددترین آزادراههای کشور شامل آزادراه «تهران –  قم»، «تهران –  ساوه»، «کرج – قزوین» و «قزوین – زنجان» و با حذف باجه‌های دریافت نقدی، عوارض خودروهای تردد کننده در آن‌ها به صورت الکترونیکی دریافت می‌شود.

همچنین  در یازده آزادراه دیگر کشور نیز با نصب دوربین‌ها و سیستم‌های مورد نیاز برای شناسایی و ثبت ترددهای آزادراهی، دریافت عوارض تنها به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

پس از راه اندازی طرح پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی کاربران دائمی آزادراهها میتوانند از مزایای این طرح بهره مند شوند.بدین صورت که با خواندن پلاک ها و مدل خودروها سیستم فعلی نرخ محاسبه تغییراتی خواهد کرد و خودروهای پرتردد میتوانند تخفیف بیشتری بگیرند

خودروهای پرتردد چگونه می توانند تخفیف بگیرند؟

اگر بیش از 40 بار در مسیر های ذکر شده تردد خودرو شما ثبت شود میتوانید از مزایای این تخفیف بهره مند شوید

مقالات مرتبط:پرداخت عوارض آزاد راهی

براساس پیش بینی های انجام شده نرخ تخفیف به این خودروها تا 30 درصد نرخ عوارض آزادراهی می باشد. همچنین خوردوهای پلاک عمومی نیز مانند اتوبوس و … تا 20 درصد شامل تخفیف خواهند شد

این خودروها اگر در یک آزادراه مشخص، در ماه بیش از  ۴۰ بار تردد داشته باشند نیز «پرتردد» محسوب می‌شوند و «30 درصد» تخفیف دیگر برای آن‌ها اعمال خواهد شد، تا درمجموع «۵۰ درصد» تخفیف در پرداخت عوارض آزادراهی خود داشته باشند.

آیا عوارض آزادراهی برای خودروهای عمومی قابل قسط بندی است؟

بله این خودروها میتوانند با پرداخت 20 درصد مبلغ بدهی خود و الباقی طی 4 ماه متوالی عوارض آزادراهی خود را پرداخت کنند.

با توجه به پیش بینی انجام شده  طرح پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی، امکان قسط‌بندی بدهی خودروهای پلاک عمومی در کیوسک‌های آزادراه‌های تحت پوشش فراهم است و به زودی در اپلیکیشن‌های پرداخت نیز امکان قسط‌بندی بدهی عوارض اضافه خواهد شد.

کیوسک‌های آموزش پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی

در پرترددترین آزادراههای کشور و مکان های اجرای طرح پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی کیوسک هایی مستقر شده اند که مردم می توانند با مراجعه به آنها ،آموزش های لازم را برای پرداخت عوارض آزادراهی خود را دریافت کنند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

برای دانلود اپلیکیشن کلیک کنید: دانلود