اخبار

روش نوین پرداخت خلافی خودرو و موتور در سرویس یک پارچه خودرویی

پرداخت خلافی خودرو به روش استعلام اتوماتیک چگونه انجام میشود؟

خدمت جدید ایزی پی با نام سرویس یک پارچه پرداخت خودرویی جهت پرداخت خلافی خودرو در نسخه  به روز شده اپلیکیشن رونمایی شد.

در این سرویس کاربران میتوانند با وارد کردن پلاک ،بارکد و و شماره VIN تمامی بدهای وسیله نقلیه خود را شامل عوارض آزادراهی ،طرح ترافیک،پارک حاشیه ای ،عوارض سالیانه و خلافی به صورت اتوماتیک مشاهده کنند.

آیا به خلافی خودرو اعتراض دارید؟

برخی از مالکان خودرو هنگامی که با لیست جریمه های خود روبرو می‌شوند، معتقد هستند که برخی از این جرایم ناعادلانه  است و یا آن‌ها اصلا مرتکب آن‌ نشده‌اند!

بنابراین سعی میکنند به خلافی خودرو یا کم کردن خلافی اعتراض کنند. در مورد رسیدگی به شکایات تخلفات راهنمایی و رانندگی دو راهکار وجود دارد. اولین راه اعتراض به قبض جریمه است که برای این منظور فرد معترض باید به مرکز اجرائیات منطقه خودش و یا شهرستان محل سکونت مراجعه نماید و موضوع شکایت جهت کم کردن خلافی خودرو را ثبت نماید. 

مقالات مرتبط :لیست جرایم راهنمایی رانندگی

راه دوم اعتراض به وضعیت تخلفات است که فرد معترض ابتدا به دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه نموده و درخواست اعتراض دهد.

ظرف حداکثر ۲۴ ساعت باید به موضوع رسیدگی می شود و معمولا نتیجه اعتراض در کمتر از چند ساعت اعلام می‌شود. در این مراکز افراد دلایل خود را برای اعتراض به خلافی خودرو بیان می‌کنند، مثل اینکه در زمان وقوع تخلف اصلا در محل حضور نداشته‌اند و یا توان پرداخت این مبلغ از جریمه را ندارند. 

پرداخت خلافی خودرو در سیستم یک پارچه خودرویی ایزی پی

چنانچه خلافی خودرو بالای یک میلیون تومان بود چه اقدامی انجام دهیم؟

اما در صورتی که مبلغ جریمه بیشتر از یک میلیون تومان باشد برای اعتراض به جریمه خودرو باید به واحدهای رسیدگی به تخلفات رانندگی مراجعه نمایید. در تهران شهروندان باید به ادارات راهنمایی و رانندگی مناطق ۱۶، ۲۱، ۱۲، ۴،‌ ۱، ۱۰، ۲۰ و یا دادسرای راهور در خیابان رودکی مراجعه کنند.

درسایر استان‌ها هم مالکین خودرو باید به واحد رسیدگی مرکز استان مراجعه کنند. در این مراکز کارشناسان پلیس نظرات خود را در اختیار قاضی مناطق می‌رسانند و قاضی که تحت نظر دادسرای راهور است، نسبت به این اعتراضات اعلام نظر می‌کنند و در صورت نیاز دستور به کم کردن خلافی خودرو می‌دهد. همچنین درخواست‌هایی که قبلا رسیدگی شده است در این واحدها پذیرش نخواهد شد و رای صادره توسط واحد رسیدگی قطعی است.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

برای دانلود اپلیکیشن کلیک کنید: دانلود