اخبار

مزایای شارژ کارت بلیت با استفاده از ایزی پی

مزایای شارژ کارت بلیت با استفاده از ایزی پی

شارژ اینترنتی بلیت مترو یک راه‎حل جایگزین، کارآمد و ساده برای روش‎های گذشته است. با استفاده از این روش دیگر نیازی به منتظر ماندن در صف‏های طولانی شارژ بلیت نخواهد بود و در مقابل فرآیند شارژ بلیت مترو نیز بسیار ساده تر می شود. اپلیکیشن ایزی پی در کنار تمامی خدمات دیگر خود این امکان را فراهم کرده تا به صورت آنلاین و تنها در عرض چند ثانیه، با استفاده از سرویس شارژ بلیت مترو، به راحتی کارت بلیت مترو خود را شارژ کنید و نیازی به مراجعه حضوری در محل گیت تردد نداشته باشید.

ثبت نام در نسخه وب اپلیکیشن ایزی پی

برای اینکه بیشتر با مزایای شارژ اینترنتی بلیت مترو آشنا شوید و بدانید که چرا بیشتر افراد این شیوه را نسبت به سایر شیوه های شارژ بلیت مترو ترجیح می دهند در ادامه به برخی از مزایای آن اشاره خواهیم کرد.

عدم نیاز به پرداخت نقدی و کارت بانکی  برای شارژ بلیت مترو

احتمالاً قبلا تجربه شارژ کارت مترو با استفاده از دستگاه خودپرداز یا مراجعه به باجه‎های مربوطه  را داشته اید. در این باجه ها یا با استفاده از دستگاه های خودپرداز می توان به چند روش مختلف کارت بلیت مترو را شارژ کرد. روش اول پرداخت نقدی به متصدی باجه است. این روش قدیمی ترین روش شارژ بلیت مترو محسوب می شود. روش بعدی استفاده از دستگاه‎های خودکار ایزی پی است. شما می‎توانید به وسیله کارت بانکی خود از طریق این دستگاه‎ها، کارت بلیت مترو خود را شارژ کنید. مشکل اصلی مراجعه حضوری به باجه‎ها، علاوه بر صف‎های طولانی که جلوی آن ها تشکیل می شود، نیاز به پول نقد یا کارت بانکی است.

با استفاده از سرویس ایزی شارژ اپلیکیشن ایزی پی مشکلات روش های بالا را نخواهید داشت. زیرا در این روش شما به صورت اینترنتی میزان شارژ مد نظر خود را تعیین کرده و سپس مقدار شارژ بلیت مترو را از اعتبار کیف پول خود در اپلیکیشن پرداخت کرده اید. به این ترتیب تنها کافی است به یکی از دستگاه های خودپرداز مراجعه کنید و با انتخاب گزینه ایزی پی بدون نیاز به کارت بانکی یا وجه نقد کارت بلیت مترو خود را شارژ نمایید.

ایزی پی روش دیگری برای شارژ اینترنتی بلیت مترو تحت عنوان شارژ روی گیت در اختیار شما قرار داده است که در این روش شما می‎توانید ، به صورت آنلاین کارت بلیت خود را شارژ کرده و سپس از گیت های مخصوصی که در ایستگاه‎های مترو تعبیه شده‎اند، عبور کنید. در روش شارژ روی گیت مترو ابتدا باید از طریق اپلیکیشن ایزی پی کارت بلیت مترو خود را فعال کنید و مقدار شارژ مد نظر خود را تعیین کنید. بعد از فعال سازی کارت بلیت مترو و خرید شارژ مدنظر در اپلیکیشن ایزی پی، در صورتی که موجودی کارت بلیت مترو شما کمتر از ۳۰۰۰ تومان باشد، با عبور از گیت‎های مخصوصی که با برچسب مربوط به “شارژ روی گیت” در مترو مشخص شده‎اند، کارت بلیت شما به مقدار اعتبار خریداری شده در اپلیکیشن شارژ خواهد شد.

امکان استفاده از اپلیکیشن برای شارژ بلیت مترو

مزیت جالب توجه شارژ بلیت مترو این است که شما می توانید به کمک اپلیکیشن هم این کار را انجام دهید. فقط کافی است برای چند لحظه اپلیکیشن ایزی پی را روی گوشی خود نصب کنید و بخش‌های مختلف آن را ببینید. این اپلیکیشن به شما اجازه می دهد که پرداخت های هوشمند و ساده را در عرض ۳۰ ثانیه انجام دهید و مطمئن شوید که کارت بلیت مترو شما به اندازه دلخواه شارژ شده است. در مطالب بعدی حتما در مورد نحوه استفاده از اپلیکیشن ایزی پی به شما خواهیم گفت تا راحت تر از آن استفاده کنید.

مقالات مرتبط:شارژ کارت بلیت و خرید بلیت مترو با ایزی پی

بالا رفتن سرعت پرداخت و انجام امور مالی

باید قبول کنیم که شارژ اینترنتی کارت بلیت مترو یک نوع فرایند مالی است که باید روند پرداخت آن مطابق با اصول مالی ملی و بین المللی انجام شود. شیوه های سنتی پرداخت و شارژ کارت از سرعت کمی برخوردار بودند و شما باید مدت زمان مشخصی برای شارژ کردن کارت اختصاص می دادید. در ضمن احتمال بروز دردسرهای دیگری مانند شلوغ بودن باجه شارژ هم وجود داشت که زمان بیشتری از شما می گرفت.

اما در مورد شارژ بلیت مترو از طریق اپلیکیشن ایزی پی شما فقط به زمانی به اندازه کلیک کردن روی چند گزینه یا استفاده از یک اپلیکیشن ساده زمان نیاز دارید.با استفاده از روش ایزی شارژ، فرآیند شارژ بلیت مترو تنها چند ثانیه طول خواهد کشید. زیرا همانطور که قبلا توضیح دادیم با استفاده از اپلیکیشن ایزی پی، شما از قبل میزان شارژ مدنظر خود را تعیین کرده اید و  نیازی به پرداخت نقدی یا همراه داشتن کارت بانکی نیز وجود ندارد. به این ترتیب مراحل خرید شارژ بلیت مترو بسیار کوتاه تر خواهد شد و کافی است بعد از مراجعه به یکی از دستگاه های شارژ خودکار، گزینه ایزی پی را انتخاب کنید و کارت بلیت خود را شارژ نمایید.

به بیان بهتر  با استفاده از ایزی پی، می‎توانید با وارد کردن شماره سریال کارت بلیت و با استفاده از اعتبار  کیف پول موجود درون اپلیکیشن، کارت بلیت خود را  به راحتی شارژ نموده  و در زمان خود صرفه جویی کنید.

برای این کار لازم است ابتدا  سرویس “شارژ”  را در اپ ایزی پی انتخاب کرده، شماره سریال کارت را وارد کنید و پس از فعال کردن کارت بلیت مترو خود و افزایش موجودی کیف پول به میزان کافی، به یکی از دستگاه‎های شارژ خودکار ایزی پی واقع در ایستگاه‌های مترو، بی ارتی و کیوسک های ایزی پی  مراجعه و پس از انتخاب گزینه”ایزی پی” کارت را مقابل محل مربوطه قرار دهید  و اندکی تامل نموده تا کارت بلیت شما شارژ شود.

ضمنا در صورت مستعمل شدت کارت بلیت ها یا پاک شدن سریال درج شده روی آن ، می‎توانید جهت دریافت سریال کارت بلیت  به یکی از دستگاه‎های شارژ خودکار ایزی پی واقع در ایستگاه‎های مترو و کیوسک ها مراجعه نموده و پس از انتخاب گزینه “موجودی کارت بلیت” و قرار دادن کارت در محل مشخص شده، شماره سریال کارت را مشاهده فرمایید.

امنیت بالا و جلوگیری از سرقت

کارت بلیت مترو قابلیت استفاده در سایر سیستم‌های حمل و نقل عمومی مانند اتوبوسرانی و سیستم بی آر تی را دارد. بنابراین طبیعی است که در نقاط مختلف شهر ایستگاه هایی برای شارژ بلیت در نظر گرفته شده تا سرعت ارائه خدمات افزایش یابد. اما فراموش نکنید که انجام هر کدام از این خدمات به صورت سنتی مستلزم پرداخت با پول نقد یا با استفاده از کارت های بانکی است

زمانی که در صف های شلوغ مجبور به استفاده از کارت بانکی هستید شاید احتمال دیده شدن رمز کارت شما توسط دیگران وجود داشته باشد از سوی دیگر پرداخت نقدی نیز مشکلات مربوط به خود را دارد. در چنین شرایطی شارژ اینترنتی بلیت مترو علاوه بر اینکه این فرآیند را تسهیل کرده بلکه می تواند یک گزینه جایگزین مناسب و امن باشد. با استفاده از ایزی شارژ، شما از قبل هزینه شارژ بلیت خود را پرداخت خواهید کرد و در هنگام مراجعه به دستگاه های شارژ خودکار بدون نیاز به وجه نقد یا همراه داشتن کارت بانکی می توانید بلیت مترو خود را شارژ کنید.

مزایای شارژ کارت بلیت با استفاده از ایزی پی
مزایای شارژ بلیت با استفاده از ایزی پی

امکان شارژ بلیت مترو توسط دیگران

مزیت جالب توجه دیگری که برای شارژ اینترنتی بلیت مترو وجود دارد این است که حتی افراد دیگر هم می توانند این کارت را برای شما شارژ کنند. به عنوان مثال فرض بگیرید که شما به دلیل عجله بیش از حد کیف پول خود را همراه ندارید و کارت شما هم اعتبار کافی برای شارژ کردن کارت به صورت حضوری و اینترنتی ندارد.

در چنین شرایطی تنها کافی است تا شماره سریال کارت خود را برای یکی از دوستان یا آشنایانی که از اپلیکیشن ایزی پی استفاده می‎کنند، ارسال کنید. به این ترتیب فردی که از او کمک خواسته‎اید می تواند با استفاده از شماره سریال کارت شما، کارت بلیت را در اپلیکیشن ایزی پی تعریف کند و از طریق اعتبار کیف پول خود در اپلیکیشن، کارت بلیت شما را شارژ کند. حالا با خیال راحت می توانید به یی از دستگاه های خودپرداز ایزی شارژ مراجعه کنید و با انتخاب گزینه ایزی پی و قرار دادن کارت در محل مربوطه کارت خود را شارژ کنید.امیدواریم این اطلاعات شما را به سمت استفاده بهینه از تکنولوژی و بهره گیری آن از آن برای شارژ اینترنتی بلیت مترو و استفاده از سایر خدمات آنها ببرد. اما اگر به هر دلیلی در استفاده از پلتفرم ایزی‌پی یا اپلیکیشن ایزی پی دچار مشکل هستید می توانید با ما از طریق شماره پشتیبانی ایزی پی (۰۲۱۴۳۶۱۷) در تماس باشید.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

برای دانلود اپلیکیشن کلیک کنید: دانلود